حمید عسکری خواننده پاپ گفت: موسیقی پاپ در ایران مثل طفل سرراهی م

آثار محمدرضا شجریان و حسین علیزاده را دوست دارم

فضای ترانه های من عاشقانه و مثبت است

حمید عسکری خواننده پاپ گفت: موسیقی پاپ در ایران مثل طفل سرراهی می ماند که هر کس رد می شود یک لگد به این طفل می زند!


حمید عسکری در گفتگوی روز یکشنبه با "ایسکانیوز" در خصوص کنسرت هایی که تا به حال بر گزار کرده گفت: من در جزیره کیش ،همدان ، تهران (جشنواره موسیقی فجر) و دبی کنسرت برگزار کرده ام . وی وضع سالن وزارت کشور راخوب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به سطح صدا برداری ، نور و کیفت ، سالن وزارت کشور جز بهترین ها است و امکانات خوبی برای اجرا دارد. وی در خصوص همکاری مدیران دولتی گفت: من شب جشنواره هم گفتم همین که موسیقی پاپ را وارد جشنواره کردند غنیمت است. عسکری معتقد است هر هنری مخاطبان خاص خود را دارد و در این خصوص گفت:موسیقی، کتاب و هر اثر هنری مخاطبان خاص خودش را دارد و یک مخاطب بر اساس یک سری ویژگی های خاصی گرایش به یک اثر هنری پیدا می کند. وی افزود : فردی که در جامعه متفکر تر باشد ظرافت های بیشتری را درک می کند و سطحی نگاه نمی کند،اگر موسیقی کلاسیک میان آدم های فرهیخته و آدم هایی که سطح علمی بالاتری دارند مورد استقبال واقع می شود به این دلیل است که مغز آن ها این پیچیدگی ها را درک می کند و می توانند از این موسیقی لذت ببرد.      عکس: سید وحید حسینی

* من مخاطبم را می شناسم

وی با بیان اینکه مخاطب خود را می شناسد اظهار کرد : یک جوان 15، 16 ساله که در تمام عمرش کتاب یا مجله ای را ورق نزده ، به نوعی ازموسیقی احتیاج دارد که پیچیدگی زیادی نداشته باشد موسیقی پاپ بیشتر مورد پسند جوانان واقع می شود زیرا هم ساده و هم فهمش برای همه راحت است . این خواننده موسیقی پاپ کشورمان با اشاره به ضعف ترانه های موجود یادآور شد : فضای حاکم بر ترانه ، فضای خوبی نیست خواننده ها عمدتا مخاطبشان را نفرین می کنند، فضای ترانه های من عاشقانه ومثبت است حتی اگر فرد به عشقش نرسیده هر گز نفرین نمی کند مثلا در قطعه"تلافی" ، می گویم : «می خوام تلافی بکنم ، چشمای تو یادم میاد» همین ظرافت هاست که بر مخاطب تاثیر می گذارد.

* باید مردم را به سمتی ببریم که حس بدی نسبت به عشق نداشته باشند

وی در ادامه گفت: فرض کنید قبل از اینکه می خواهید با کسی که علاقه ای به او دارید تماس بگیرید ، اگر آن موزیکی که شما گوش می دهید ، موزیکی باشد که درباره خیانت و ... باشد روحیه بهتری برای صحبت کردن دارید یا اینکه یک موسیقی عاشقانه با شعری مثبت . حمید عسکری انتخاب اشعار را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد : انتخاب اشعار مهمترین قسمت کار ما است ما باید مردم را به سمتی ببریم که حس بدی نسبت به عشق به آن ها دست ندهد چون موضوعیت کارهای ما عشق است و کاراکتر صدای من طوری است که خیلی موضوعات اجتماعی را مردم از صدای من نمی پذیرند.

* حرف دل نیاز به وزن و قافیه ندارد

حمید عسکری خود را ترانه سرا نمی داند و در خصوص انتخاب ترانه هایش می گوید: من ترانه سرا نیستم این هایی هم که گفتم ترانه نیست، کلام است. حرفی است که نوشته می شود و روی کاغذ می آید. فضایی که من در ترانه دنبالش هستم متاسفانه هیچکدام از ترانه سراها در آن فضا ترانه نمی نویسند ، چون گویش من گویش جدیدتری است در ذهن مردم بیشتر می ماند دنبال وزن و قافیه نیستم. معتقدم حرف دل نیاز به وزن و قافیه ندارد این نظر من است ممکن است خیلی ها مخالف باشند. وی در خصوص همکاری اش با "داریوش شهریاری" گفت: داریوش شهریاری در آلبوم جدیدم به من کمک می کند من ترانه ها را می نویسم ایشان کارهای من را اصلاح می کنند ، ترانه های من شکل عروضی خاصی ندارد چون آدم منطقی هستم این نقطه ضعفم را پذیرفتم به همین دلیل در آلبوم جدیدم با داریوش شهریاری همکاری می کنم.

* ترانه های آلبوم جدیدم را بشنوید شوکه می شوید

عسکری در خصوص آلبوم جدیدش خاطر نشان کرد: وقتی ترانه های آلبوم جدیدم را بشنوید شوکه می شوید ، من در این آلبوم سوژه هایی انتخاب کردم که بسیار جالب است خودم هم نمی دانم چطور این سوژه ها به ذهنم رسید. این آلبوم را خودم آهنگسازی کرده ام و "نیما وارسته" تنظیم کننده آلبوم است. اشعارش را هم خودم و داریوش شهریاری سروده ایم.

* گلزار من را بعد از 10 سال به سینما برد

وی درخصوص رابطه اش با سینما گفت : من ده سال بود به سینما نرفته بودم محمد رضا گلزار زنگ زد و گفت : امروز اکران خصوصی "توفیق اجباری" است و من بعد از ده سال به سینما رفتم ، علاقه خاصی به سینما دارم اما اصلا سینما رفتن را دوست ندارم و تاتر را بیشتر از سینما دوست دارم. این خواننده در پاسخ به این سوال که آیا شهرت برایش محدودیتی ایجاد کرده خاطر نشان کرد : از آن جایی که من کلیپ ندارم و تصویری از خودم ارائه ندادم از لحاظ بصری چندان شناخته شده نیستم ، ما اگر جایی برویم و شناسایی شویم دیگر آنجا را از دست می دهیم.

* ترانه هایم را گوش می دهم و از خودم ایراد می گیرم

وی افزود: من هر زمانی که آهنگ هایم را گوش می دهم دنبال ضعف هایم می گردم برای کسی که در اولین کنسرتش در جشنواره ترانه هایش توسط مردم زمزمه می شود این موفقیت بزرگی است ، به نظر بعضی ها ، من یک شبه به این موفقیت رسیده ام در حالی که سال ها طول کشید و من کارهایم را دقیق بررسی کردم تا کاست "کما" را وارد بازار کردم. حمید عسکری رابطه اش را با موسیقی سنتی خوب ارزیابی و تصریح کرد : آثار محمدرضا شجریان و حسین علیزاده و کلهر را بسیار دوست دارم ، قطعه "شب، سکوت، کویر" شجریان را بسیار گوش می دهم و آلبوم "راز نو" حسین علیزاده را که چندان دیده نشد دوست دارم .



* به سیاست های حاکم بر صدا و سیما معترضم

وی در خصوص وضعیت موسیقی پاپ در ایران گفت: متاسفانه موسیقی پاپ در ایران مثل طفل سرراهی می ماند که هر کس رد می شود یک لگد به این طفل می زند و به علت وجود این جریان دوست ندارم با صدا و سیما کار کنم ، متولی کار ما وزارت ارشاد است وبه شدت به سیاست های حاکم بر صدا و سیما معترضم. حمید عسکری در ادامه در خصوص سیاست های صدا و سیما گفت: من شرایط کاری خاص خودم را دارم و سیستم کاری ام را به خاطر صدا و سیما ذره ای تغییر نمی دهم ، کمتر از یک ماه پیش پیشنهادی برای ساخت موسیقی برای یک سریال که قرار است به زودی در شبکه دو پخش شود داشتم ، اما قبول نکردم. وی تاکید کرد : صدا و سیمایی ها باید به همه همکارانم مجال کار بدهند تا زمانی که اجازه کار به همه همکاران من که سالم کار می کنند ، ندهند من هم همکاری نمی کنم

. * دو صدا مثل دو اثر انگشت می ماند

وی در خصوص شباهت صدایش با یک خواننده آن طرف مرز گفت: من معتقدم دو صدا مثل دو اثر انگشت می ماند محال است که دو صدا دقیقا شبیه هم باشد اما گاهی ترتیب استقرار تارهای صوتی منتج به شباهت دو صدامی شود.

* من تابع قوانین ارشاد هستم

عسکری در پاسخ به این سوال که در یکی از مصاحبه هایش گفته است "من فرزند خلف ارشاد هستم" خاطر نشان کرد: عده ای می خواستند من را روبه روی ارشاد قرار دهند ، منظورم از این جمله این بود که ممکن است با بعضی ازسیاست های ارشاد موافق نباشم ولی معتقدم انسانی که در یک کشور زندگی می کند باید به قوانین آن کشور چه خوب و چه بد احترام بگذارد. من در این چند سال به شدت به قوانین ارشاد احترام گذاشته ام، گفتند به ماهواره کلیپ ندهید من کلیپ ندادم در صورتی که هر خواننده دیگری اگر کارهایش در تیراژ میلیونی پخش می شد حتما دو کلیپ می داد تا محبوبیت خودش را بیشتر کند منظورم از فرزند خلف ارشاد این بود که تابع قوانین ارشاد هستم. وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم موسیقی های زیرزمینی وجود دارد ، خاطر نشان کرد: چه بهتر است که همه موزیک ها روزمینی شوند و نوعی ساماندهی صورت بگیرد تا همه افراد بتوانند طبق قوانین و چارچوب ها آثارشان را ارائه دهند. وی درخصوص وضعیت وزارت ارشاد و برخورد مدیران ارشاد گفت: خوشبختانه شرایط بسیار مساعدی برای ما فراهم شده دیگر لازم نیست برای هر اجرایی از ارشاد مجوز بگیریم . پرونده ها سریعتر رسیدگی می شود و مسوولین ارشاد برخورد بسیار خوبی با هنرمندان دارند،من از همین جا از تمامی مسوولین ارشاد تشکر و قدردانی می کنم.

گوهرپور- غنجی/ایسکانیوز

آثار محمدرضا شجریان و حسین علیزاده را دوست دارم

فضای ترانه های من عاشقانه و مثبت است

حمید عسکری خواننده پاپ گفت: موسیقی پاپ در ایران مثل طفل سرراهی می ماند که هر کس رد می شود یک لگد به این طفل می زند!


حمید عسکری در گفتگوی روز یکشنبه با "ایسکانیوز" در خصوص کنسرت هایی که تا به حال بر گزار کرده گفت: من در جزیره کیش ،همدان ، تهران (جشنواره موسیقی فجر) و دبی کنسرت برگزار کرده ام . وی وضع سالن وزارت کشور راخوب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به سطح صدا برداری ، نور و کیفت ، سالن وزارت کشور جز بهترین ها است و امکانات خوبی برای اجرا دارد. وی در خصوص همکاری مدیران دولتی گفت: من شب جشنواره هم گفتم همین که موسیقی پاپ را وارد جشنواره کردند غنیمت است. عسکری معتقد است هر هنری مخاطبان خاص خود را دارد و در این خصوص گفت:موسیقی، کتاب و هر اثر هنری مخاطبان خاص خودش را دارد و یک مخاطب بر اساس یک سری ویژگی های خاصی گرایش به یک اثر هنری پیدا می کند. وی افزود : فردی که در جامعه متفکر تر باشد ظرافت های بیشتری را درک می کند و سطحی نگاه نمی کند،اگر موسیقی کلاسیک میان آدم های فرهیخته و آدم هایی که سطح علمی بالاتری دارند مورد استقبال واقع می شود به این دلیل است که مغز آن ها این پیچیدگی ها را درک می کند و می توانند از این موسیقی لذت ببرد.      عکس: سید وحید حسینی

* من مخاطبم را می شناسم

وی با بیان اینکه مخاطب خود را می شناسد اظهار کرد : یک جوان 15، 16 ساله که در تمام عمرش کتاب یا مجله ای را ورق نزده ، به نوعی ازموسیقی احتیاج دارد که پیچیدگی زیادی نداشته باشد موسیقی پاپ بیشتر مورد پسند جوانان واقع می شود زیرا هم ساده و هم فهمش برای همه راحت است . این خواننده موسیقی پاپ کشورمان با اشاره به ضعف ترانه های موجود یادآور شد : فضای حاکم بر ترانه ، فضای خوبی نیست خواننده ها عمدتا مخاطبشان را نفرین می کنند، فضای ترانه های من عاشقانه ومثبت است حتی اگر فرد به عشقش نرسیده هر گز نفرین نمی کند مثلا در قطعه"تلافی" ، می گویم : «می خوام تلافی بکنم ، چشمای تو یادم میاد» همین ظرافت هاست که بر مخاطب تاثیر می گذارد.

* باید مردم را به سمتی ببریم که حس بدی نسبت به عشق نداشته باشند

وی در ادامه گفت: فرض کنید قبل از اینکه می خواهید با کسی که علاقه ای به او دارید تماس بگیرید ، اگر آن موزیکی که شما گوش می دهید ، موزیکی باشد که درباره خیانت و ... باشد روحیه بهتری برای صحبت کردن دارید یا اینکه یک موسیقی عاشقانه با شعری مثبت . حمید عسکری انتخاب اشعار را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد : انتخاب اشعار مهمترین قسمت کار ما است ما باید مردم را به سمتی ببریم که حس بدی نسبت به عشق به آن ها دست ندهد چون موضوعیت کارهای ما عشق است و کاراکتر صدای من طوری است که خیلی موضوعات اجتماعی را مردم از صدای من نمی پذیرند.

* حرف دل نیاز به وزن و قافیه ندارد

حمید عسکری خود را ترانه سرا نمی داند و در خصوص انتخاب ترانه هایش می گوید: من ترانه سرا نیستم این هایی هم که گفتم ترانه نیست، کلام است. حرفی است که نوشته می شود و روی کاغذ می آید. فضایی که من در ترانه دنبالش هستم متاسفانه هیچکدام از ترانه سراها در آن فضا ترانه نمی نویسند ، چون گویش من گویش جدیدتری است در ذهن مردم بیشتر می ماند دنبال وزن و قافیه نیستم. معتقدم حرف دل نیاز به وزن و قافیه ندارد این نظر من است ممکن است خیلی ها مخالف باشند. وی در خصوص همکاری اش با "داریوش شهریاری" گفت: داریوش شهریاری در آلبوم جدیدم به من کمک می کند من ترانه ها را می نویسم ایشان کارهای من را اصلاح می کنند ، ترانه های من شکل عروضی خاصی ندارد چون آدم منطقی هستم این نقطه ضعفم را پذیرفتم به همین دلیل در آلبوم جدیدم با داریوش شهریاری همکاری می کنم.

* ترانه های آلبوم جدیدم را بشنوید شوکه می شوید

عسکری در خصوص آلبوم جدیدش خاطر نشان کرد: وقتی ترانه های آلبوم جدیدم را بشنوید شوکه می شوید ، من در این آلبوم سوژه هایی انتخاب کردم که بسیار جالب است خودم هم نمی دانم چطور این سوژه ها به ذهنم رسید. این آلبوم را خودم آهنگسازی کرده ام و "نیما وارسته" تنظیم کننده آلبوم است. اشعارش را هم خودم و داریوش شهریاری سروده ایم.

* گلزار من را بعد از 10 سال به سینما برد

وی درخصوص رابطه اش با سینما گفت : من ده سال بود به سینما نرفته بودم محمد رضا گلزار زنگ زد و گفت : امروز اکران خصوصی "توفیق اجباری" است و من بعد از ده سال به سینما رفتم ، علاقه خاصی به سینما دارم اما اصلا سینما رفتن را دوست ندارم و تاتر را بیشتر از سینما دوست دارم. این خواننده در پاسخ به این سوال که آیا شهرت برایش محدودیتی ایجاد کرده خاطر نشان کرد : از آن جایی که من کلیپ ندارم و تصویری از خودم ارائه ندادم از لحاظ بصری چندان شناخته شده نیستم ، ما اگر جایی برویم و شناسایی شویم دیگر آنجا را از دست می دهیم.

* ترانه هایم را گوش می دهم و از خودم ایراد می گیرم

وی افزود: من هر زمانی که آهنگ هایم را گوش می دهم دنبال ضعف هایم می گردم برای کسی که در اولین کنسرتش در جشنواره ترانه هایش توسط مردم زمزمه می شود این موفقیت بزرگی است ، به نظر بعضی ها ، من یک شبه به این موفقیت رسیده ام در حالی که سال ها طول کشید و من کارهایم را دقیق بررسی کردم تا کاست "کما" را وارد بازار کردم. حمید عسکری رابطه اش را با موسیقی سنتی خوب ارزیابی و تصریح کرد : آثار محمدرضا شجریان و حسین علیزاده و کلهر را بسیار دوست دارم ، قطعه "شب، سکوت، کویر" شجریان را بسیار گوش می دهم و آلبوم "راز نو" حسین علیزاده را که چندان دیده نشد دوست دارم .



* به سیاست های حاکم بر صدا و سیما معترضم

وی در خصوص وضعیت موسیقی پاپ در ایران گفت: متاسفانه موسیقی پاپ در ایران مثل طفل سرراهی می ماند که هر کس رد می شود یک لگد به این طفل می زند و به علت وجود این جریان دوست ندارم با صدا و سیما کار کنم ، متولی کار ما وزارت ارشاد است وبه شدت به سیاست های حاکم بر صدا و سیما معترضم. حمید عسکری در ادامه در خصوص سیاست های صدا و سیما گفت: من شرایط کاری خاص خودم را دارم و سیستم کاری ام را به خاطر صدا و سیما ذره ای تغییر نمی دهم ، کمتر از یک ماه پیش پیشنهادی برای ساخت موسیقی برای یک سریال که قرار است به زودی در شبکه دو پخش شود داشتم ، اما قبول نکردم. وی تاکید کرد : صدا و سیمایی ها باید به همه همکارانم مجال کار بدهند تا زمانی که اجازه کار به همه همکاران من که سالم کار می کنند ، ندهند من هم همکاری نمی کنم

. * دو صدا مثل دو اثر انگشت می ماند

وی در خصوص شباهت صدایش با یک خواننده آن طرف مرز گفت: من معتقدم دو صدا مثل دو اثر انگشت می ماند محال است که دو صدا دقیقا شبیه هم باشد اما گاهی ترتیب استقرار تارهای صوتی منتج به شباهت دو صدامی شود.

* من تابع قوانین ارشاد هستم

عسکری در پاسخ به این سوال که در یکی از مصاحبه هایش گفته است "من فرزند خلف ارشاد هستم" خاطر نشان کرد: عده ای می خواستند من را روبه روی ارشاد قرار دهند ، منظورم از این جمله این بود که ممکن است با بعضی ازسیاست های ارشاد موافق نباشم ولی معتقدم انسانی که در یک کشور زندگی می کند باید به قوانین آن کشور چه خوب و چه بد احترام بگذارد. من در این چند سال به شدت به قوانین ارشاد احترام گذاشته ام، گفتند به ماهواره کلیپ ندهید من کلیپ ندادم در صورتی که هر خواننده دیگری اگر کارهایش در تیراژ میلیونی پخش می شد حتما دو کلیپ می داد تا محبوبیت خودش را بیشتر کند منظورم از فرزند خلف ارشاد این بود که تابع قوانین ارشاد هستم. وی با اشاره به اینکه باید بپذیریم موسیقی های زیرزمینی وجود دارد ، خاطر نشان کرد: چه بهتر است که همه موزیک ها روزمینی شوند و نوعی ساماندهی صورت بگیرد تا همه افراد بتوانند طبق قوانین و چارچوب ها آثارشان را ارائه دهند. وی درخصوص وضعیت وزارت ارشاد و برخورد مدیران ارشاد گفت: خوشبختانه شرایط بسیار مساعدی برای ما فراهم شده دیگر لازم نیست برای هر اجرایی از ارشاد مجوز بگیریم . پرونده ها سریعتر رسیدگی می شود و مسوولین ارشاد برخورد بسیار خوبی با هنرمندان دارند،من از همین جا از تمامی مسوولین ارشاد تشکر و قدردانی می کنم.

گوهرپور- غنجی/ایسکانیوز

نظرات 3 + ارسال نظر
بی اسم یکشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:40 ب.ظ

بعد یه عمر هم نفسی مثل غریبه ها می ری/
دعام همیشه پشتت تو کنج غربت نمی ری/
خیلی عزیزی برام حمید خیلی.

ناشناس شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:23 ق.ظ

حمید جان برام عزیزترینی

گمنام دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 04:26 ب.ظ

حمید جان هیچکی مثل من تو رو دوست ندااااااااااااااااره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد