آلبوم رگبار بر اساس قول های داده شده توسط مدیران کمپانی Tapesh Records تا ۳ هفته دیگر (اواسط اردیبهشت ماه) ریلیز خواهد شد.
طبق وعده ای که به دوستان سیاوشی داده بودیم قسمتی از مصاحبه استاد سیاوش قمیشی رو با شبکه tvpersia برای این پست آماده کردیم.
سیاوش در این مصاحبه حرفهای جالبی داره از جمله: دو صدایی خوندن با محسن چاوشی و نحوه آشناییش با فیروزه و ترانه هشتم آلبوم رگبار.
قبل از اینکه مصاحبه رو براتون بزارم لازمه از دوست عزیز سیاوشیمون( مسعود عزیز ) که در تهیه این مصاحبه کمک زیادی بهم کرد تشکر ویژه ای کنم.
-------------------------------------------------------------------------------
دانلود | فرمت: mp3 | زمان : 21:16 | حجم : 4.85 مگابایت
-------------------------------------------------------------------------------
متن مصاحبه پرشین تی وی با سیاوش قمیشی
یک سوال دارم سیاوش جان. مصاحبه زیاد نمی کنی.ولی چیزی هست که مردم تا حالا راجع به سیاوش نشنیدن و برای اولین بار بخوان در برنامه ی تی وی پرشیا بشنون؟راجع به سیاوش؟
- من از عنکبوت می ترسم و حتی سوسک. به شدت. در حدی که مثلا فرار کنم
ولی اصولا حیوان دوست هستید؟ یعنی شما سگ و گربه توی منزل دارین؟
- حیوون بله من تمومه حیوونارو دوس دارم ولی از این دو سه تا، اینهایی که دست و پا زیاد دارن و سریع راه می رن گاهی اوقات می ترسم
من از مار خیلی می ترسم.
- من نمی ترسم.نه اینکه مار بغلم باشه نترسم ولی اونجوری نه که از اینا می ترسم
چند تا حیوون توی منزل دارین؟ سگ و گربه دارین چند تا درسته؟
- سگ داریم، گربه جای دیگس. سگه هست و دیدیش "فنجی" ( اسم سگ سیاوش)
گیاه هم اصولا« درخت» دوست داری؟
- درخت رو بی نهایت. من به درخت و سبزه و اینها که از زمین در اومده بیرون،نگاه میکنم که اینها دستاشون بلند، سبز و طرف آسمون حظ می کنم
اونوقت موقعی که توی تور هستین و برنامه دارین کی از اینها مواظبت می کنه؟
- هست کسی که بکنه. رو دونه دونه شون از این برچسب ها زدم که هفته ای یه دفعه هفته ای دو دفعه. بعد براش پیمونه گذاشتم که از این چند تا بدی
معمولا هنرمندها بیشتر تو لس آنجلس هستند و سیاوش قمیشی از لس آنجلس فراری و در سانفرانسیسکوئه چرا؟
- سانفرانسیسکوهم بودم وگاهی هستم ولی فراری ... سی ساله اونجا هستم ولی اونجا شهر من نیست. البته خیلی بهش عادت دارم و دیگه تموم این کوچه پس کوچه هاشو می شناسیم. کلا من شهر آروم تری لازم دارم و خیابونایی که کمتر توش ماشین داره، هوا یه خورده سالمتر و آسمون یه خورده آبی تر
کجای سانفرانسیسکو زندگی می کنی؟ توی مرکز شهر یا...؟
- من الان دیگه سانفرانسیسکو نیستم خیلی وقته. الان هیچ جام. الان یه جا هست یه خونه هست توی لوس آنجلس یه جای آرومیه دور و برش هم پراز تپه هست
شما الان بیشتر اروپائی شدین یا دوسلدروف یا اسپانیا؟
- بله بلاخره یا اروپا رو دوس دارم یا یه مسائلی هست تو اروپا که دوست دارم
چرا اروپا رو دوس دارین؟
- خوبه. البته آلمان زیاد جزء اونجاهایی که دوس دارم نیست
اسپانیا بیشتر؟
- نه خیر. اسپانیا اون ماربیا ونیوواندلوسیا؛ اوناش خوبه ،خیلی خوشگله. آب خوش رنگی داره. ولی نه نمی دونم راستش. خودمم دارم می گردم دنبال اینکه کجا...
توی دوبی که بودیم با هم بودیم پشت صحنه با هم یه چائی خوردیم. خیلی جالبه که شما وقتی می رین بالا مشغول کار خودتون هستین. یکی از اون پائین بهتر می تونه قضاوت بکنه،بخصوص یه نفر که می دونه هفته ی بعد باهات اینجا مصاحبه داره... عجب هیجانی، چه لذتی، چه عشقی مردم هر لحظه با صدای سیاوش قمیشی و با موزیکش می کردن.
این دوست عزیز و خوب من واقعا راحت نمیاد تو هر استودیوئی و همینطور که می دونین شاید یک یا دو مصاحبه ازش دیده باشیم. یه هفته قبل از اینکه برن دوبی افتخار داشتیم که میزبان ایشون تو استودیو باشیم. خوششون اومد و گفتن: نه من می خوام بیام و مصاحبه داشته باشم و این افتخاریه برای ما همه که می تونیم در خدمت شما باشیم.
- قربون شکلت ،هم استودیوتون خوشگله هم همه چی درست و سر جاشه ، هم اینکه من واسم خیلی مسئله هست با کی دارم صحبت می کنم
جالب اینه که قبلی که به دوبی تشریف ببرین آلبوم جدیدتون رو ما شنیدیم. در اطاقی که اینجا هست نشستیم و با صدای خیلی بلند و همه واقعا لذت بردیم. آقا سبک اصلا عوض شد. رفتین توی راک اند رول، بلوز. چه خبره سیاوش جان؟
- هیچی دیگه این ترنس که با آلبوم نقاب و بی سرزمین تر از باد شروع شد، خیلی هم کارش بالا گرفت و بعد ظاهرا که همه پسندیدنو خیلی موزیسین ها همه ساختن ترنس ها و تکنوها و اینها، من دیدم دیگه تعداد پروداکشن تکنو و ترنس تو بازار اینقدر زیاد شده گفتم یه خورده من اقلا چیز دیگه ای روباز بدم که فضا باز شه، نفس تازه شه. همش اینجوری شده ( سیاوش با ضربه های آروم و متوالی به شونش می زنه )
خیلی پر انرژیه اینجا ما با صدای بلند گوش دادیم ..البته شما قول دادین که ما اینجا تموم ویدئو کلیپ هات رو پخش کنیم.
- بله من قول میدم با طپش صحبت کنم که... در هر صورت این پروداکشن اونها هست و اونها باید تصمیم میگیرن نهایتا. ولی من فکر می کنم تلویزیون به این خوبی و روابطی که ما با هم داریم حتما اینها رو می گیرم براتون
سیاوش قمیشی با هنرمندای متعددی کار کرده. باهاشون راحت بودی؟ چرا الان کمتر کار میکنی؟ دلیل چیه؟ نسبت به گذشته دارم می گم؟
- کمتر کار می کنم برای اینکه خب می دونی کار وقتی می خوای کار خیلی خوب باشه و پرفکت باشه خیلی زمان می بره.خیلی ساعت میبره. من دیگه صبوریه اون ساعت ها رو با خواننده ها رو ندارم تو استودیو. نمی تونم ولشون کنم به امید خدا حالا دیگه خودتون می دونینو هر کاری که دلتون می خواد بکنین
یعنی این وسواس رو داری همیشه وقتی برای یه نفر داری کاری انجام می دی چه ترانه چه آهنگ باهاش می رفتی تو استدیو و می خواستی ببینی کار چی میشه؟
- تا لحظه ی آخرش. همه چیش. تنظیمش، پروگرمینگش. اگه گیتارو درامز و اینها لایو داشته باشه که باید ضبط می کردیم زنده اینها... همه چی، همه جا باید اینجوری باشه
ممکن بود بدون اجازه سیاوش قمیشی چیزی پخش بشه؟ کاری که اثر سیاوش قمیشیه؟
- نمی دونم. اولا یه اتفاقاتی افتاده تک و توکی ولی قائدتا نه
آیا شده سیاوش آهنگی رو بسازه برای خودش هنرمند دیگه ای بیاد خیلی خوشش بیاد و مجبور بشه اون رو به اون هنرمند بده ویا برعکس برای هنرمند دیگه ای یه ترانه ای ساخته باشه و اینقدر خوب بوده برای خودش برداشته اینو؟
- نه. هیچ وقت برای کسی چیزی نساختم که اینقدر خوب باشه که برای خودم برش دارم. خیلی هم خوب بوده دلم هم خواسته، نه دیگه وقتی می شینی برای صدای اون خواننده ی بخصوص که در نظرته شعرش رو به اون فکر کردی می سازی دیگه اینکه حالا قشنگتر شده، خودم بردارم یه خورده بی شخصیتیه
ولی برعکسش بوده. کی اشکاتو پاک می کنه برای خود سیاوش قمیشی بود ولی ابی خوشش اومد وابی اون رو خوند.
- آره رفاقت من و ابی در حدی بود اون زمان که نمی تونستم چیزی ازش دریغ کنم
کارهای بزرگ این هنرمند بزرگ هم کارهای شماست.اثرای شماست.
- مقدار زیادیش
چند تاش؟
- نمی دونم بیست و پنج شش تاش
کدومشو خودت بیشتر دوست داری؟
- ( خنده سیاوش) کودومشو خودم بیشتر دوس دارم؟! شاید خود ستاره های سربی رو
واقعا کار موفقی هم بود به خصوص فکر میکنم توی زندگی هنری ابی هم تاثیر بسزایی گذاشت.
-فکر می کنم خودش هم همینجوری فکر می کنه
با ترانه سراهای زیادی کار میکنی. اخیرا بیشتر اگه اشتباه نکنم با آقای یغما گلروئی. چرا؟
- خیلی خوبه. یغما جوون، پر انرژی. اگه لازم باشه ردیکال و کلافه و بسیار بسیار با استعداد و خیلی خوشرنگ و ما با هم روابطمون بسیار عالی تلفنی حرف می زنیم وکار میکنیم. من خیلی خوب می فهمم یغما چی میگه وقتی میگه
چی میگه یغما؟
- یغما از مسائل روزگار توی رنج خیلی وسیعی صحبت می کنه و همینجوری می خوره کلماتش و شعراش به جاهایی که باید. یعنی با ملودی بسیار خوب صدا می ده ،اگه آدم درست بخوندش البته
توی آلبوم جدید کاری هم از یغما دارین؟
- ۵ تا
در واقع یعنی بیشتر کار آلبوم با ایشون بوده.
- بله بیشتر کار آلبوم ایشون بوده، ۲ تا از احسان یاورانی، بسیار خوب، اون هم خیلی جوون و به نسبت سنش خیلی عجیب وغریب پخته و عمیق و یه دونه هم از احمد احمدی تهران
تصور کن هر چند تصور کردنش سخته.
- تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته
ویدئو کلیپش واقعا بی نظیر بود، کار کوجیه و چی می خواد بگه به دنیا؟
- والا داره میگه که خلاصه مواظب حرکاتتون باشین و نزاکت رو رعایت کنین، اینقدر تو سر و کله هم نزنین، اینقدردیگه کار رو به اینجا نرسونین که همه جا مثل سر گردنه شده باشه و همه جا نا امن ومواظبو.. اینجوری شده و این هم خوب نیستش دیگه. دیگه مسائل داره بی رودر باستی می شه، هر کی هر کاری دلش می خواد بدون حاشیه پردازی و اینها انجام میده. یه خورده خوب نیست. در نتیجه منم سعی می کنم هر چیزی از دستم بر میاد در مورد این ناهماهنگی بکنم
سیاوش قمیشی اصولا سلیقه خوبی داره. خواننده جدیدی که کارش رو دیدیم فیروزه بود. چرا فیروزه؟ چرا انتخاب فیروزه؟ صداش، هنرش، آیندش رو چجوری میبینی؟
- خیلی خوب می بینم. واسه همینم باهاش این کار رو انجام دادم. فیروزه رو من شنیدم خونه یکی از دوستام که مشترک بود و من خیلی از صداش خوشم اومد و گفتم چرا نمی خونی؟ گفت یه آلبوم دارم درست می کنم. بعد آلبومش رو گوش کردم دیدم آلبوم خیلی نامربوطیه. به خاطر بودجه و اینجور مسائل در حدی کرده بود که خودش می تونست ،با یه گیتاریست انگلیسی. چیز جالبی نبود و گفتم نمی شه که اینجوری و اینها و. بعد دیدم انقدر صداش رو دوست دارم که براش آلبوم بزنم و کار خودم باشه. انجام دادم و بعد هم می بینم که کلی ایمیل براش میاد
شنیدم برنامه های زیادی هم بهش پیشنهاد شده؟
- بله به خود من زنگ زدن به خودش هم زنگ زدن ولی حالا...
آلبوم بعدیش کی میاد بیرون؟
- نمی دونم
شما که می دونین. tvpersia یه رکوردینگ کمپانی درست کرده و برای اولین بار با افتخار سی دی خانم گوگوش و آقای مهرداد رو ما در اروپا بیرون دادیم و با این رکوردینگ کمپانی جدید که داریم دوست داریم به خصوص به عزیزانی که خب ما نزدیک تریم به ایران. چه اروپا چه ایران، دبی، هرجا هستند سریع بیایم اینجا نگهشون داریم که مجبور نشن 12-13 ساعت بشینن تو هواپیما بیان لوس آنجلس.
ما با کمال میل حاضر هستیم آلبوم جدیدشون هم باهاتون همکاری کنیم.
- اگه بشه ایشا ا... که حتما
ما هم اعتقاد داریم به این قضیه که دست سیاوش قمیشی یه جائیه میره کار باید خوب باشه. چون سیاوش هر کاری رو قبول نمی کنه.
- مرسی عزیزم. ممنونم
سیاوش یکی از حسن های خوبش اینه که خیلی ایرانیه و ایرانی دوسته. آقا شام کجا بریم امشب باهم؟
- نمی دونم. غذای ایرونی منظورته؟
بله( با خنده) شما می تونین شام و نهار با ایشون باشین هر وقت از ایشون بپرسیم کجا بریم؟ میگه ایرونی، غذای ایرونی، محیط ایرونی.
- گاهی میشه یه اسپاگتی ای خورد ،یه همبرگری ولی گاهی،آدم غریبیش میشه،باید غذای خودشو بخوره
هنرمندای بزرگ توی دنیا مثل مایکل جکسون شبیه شونو زیاد میبینیم.به طورمثال خیلیا خودشونو مثل مایکل جکسون درست میکنن یا قیافشون یا لباسشون یا مثل مایکل جکسون میرقصن و یا میخونن و این اتفاق وقتی میوفته که یه هنرمند باید خیلی بالا باشه که کسی بخواد کپیشو یا بخواد مثل اون بخونه یا برقصه یا اداشو اصلا در بیاره .. با این مسئله ی کپی های شما در ایران شما چطور روبرو میشین ؟
-والا من (خنده ).. من اسمشونو کپی نمیذارم.. من اینهارو اولا همشونو خیلی دوسشون دارم خیلی،چون یه مقداری بیشتر از مردم دیگه شبیه منن دیگه،احساس خویشاوندی باهاشون میکنم و لابد اینا موزیک منو دوست داشتن و ممکنه خودمم دوست داشتن ، ولی موزیکمو دوست داشتن و گوش دادن زیاد لابد که نزدیک شدن ،خوب پس من اصلا با اینا غریبه نیستم..من محسن چاووشی رو گوش میدم،خوشمم میاد
باهاشون ارتباط دارین ؟
- با محسن چاووشی صحبت کردم یه بار..شمال بود زنگ زده بود
کی میخونه برای اون ؟ایشون برای شما میخونه یا شما برای اون میخونین ؟
-والا هر دو میتونیم واسه هم بخونیم،میتونیم حتی دو صدا باهم بخونیم..برای اینکه من خودم توی استودیو میام مثلا،تو این آلبوم البته نه،ولی همه ی آلبوما صدای دوم خودمویا هارمونیای خودمو خودم میخونم.خوب میتونیم با محسن چاووشی این کارو بکنیم که صدامون بهم نزدیکه
در بیشتر کنسرتا جوونا به خصوص که از طرفداران ِ سرسخت شما هستن به روی سن میان و میخوان به هر ترتیبی که شده دست بهت بزنن،بغلت کنن،ببوسنت و معمولا خوب مسئولین انتظامات اون سالن اجازه این قضیه رو نمیدن و برخورد خیلی شدیدی میکنن .مثل یه کنسرت که سال 2001 بود،همین توری که شما داشتین...بالاخره آمارها رسید.. (خنده ی سیاوش). بعد وقتی شما روی سن بودید اونا میریزن،دوست دارن خوب بغلتون کنن ببوسنتون.سکرتی هم خوب برخورد میکنه و از سالن بیرون میکنه،شما همیشه مخالف این قضیه هستین و دوست دارین این امکانو به طرفدارانتون بدین،به خاطر همینم بعد کنسرتا میمونین باهاشون عکس میگیرین.
- نه غالب کنسرتارو ولی مخالف این هستم که آقا ،میتونن مواظب خواننده باشن،مواظب مردم باشن ولی دیگه وقتی که احیانا یکی میپره،یه مقدار خوب ملایم تر.اینکه بگیرو بندازو پرت کنو اینها..دوست ندارم خوب جوونارو این جوری کنن دیگه
البته اون بیشتر به خاطر ایمنی خود هنرمنده..
- میدونم،بابا اونی که میدونه میکشنش پرتش میکنن ولی با وجوده این میپره رو استیج ببین چقدر دوست داره بیاد دستتو بگیره..خوب بگیره دیگه
سیاوش قمیشی به عنوان یک هنرمند به عنوان یک ایرانی ، میلیونها طرفدار جوان داره،برای این جوانها چه پیامی داره سیاوش قمیشی ؟ چی میخواد به اینا پند بده ؟باید چیو تصور بکنن که بهترین تصور باشه در زندگی ؟
- نمیدونم چرا با این سوالی که از من کردی منو یاد یه رپر انداختی که تو ایرانه به اسم هیچکس.. که کارشو خیلی دوست دارم،گوش میکنم..درست رپ میکنه واقعا .. چیزی در اون بود که یادم نمیاد الان که میخواستم بهت بگم ولی،چی بگم ؟ مسئله اینه که.. روزگاری که نباشه دیگه چیزی که در مسیر آینده بشه بهش فکر کرد،حالا اسمش امید یا هر چیزه دیگه ای میتونه باشه.اون رونذارن که ،کسرم نشه چه برسه به اینکه از دست هم بره،چون اگه اون کم بشه آدم دپرس میشه ،آدم بلاتکلیف میشه.کلا از دست بره دیگه چیزی نداره که ادامه بده به راه. بنابراین اون خیلی مسئله است،اون چراغ قضیه است..اونو روشنو بالا نگه دارن..
بیشتر هنرمندای ما ،شاید بگم برعکس جامعه های غربی،هنرمندای ما سالم زندگی میکنن بیشتر هنرمندا
-به نسبت البته
به نسبت.. به طور مثال خود شما.هر چیزی در سطح خودش،از موادمخدر دوری میکنین.اینجور نیست که هر هنرمندی اینجوری باشه،بیشتر اهلش هستن واقعا،بازم میگم در جامعه ی خارج ،به نسبت ما کمتر.در این رابطه برای جوونا،جوونایی که میدونین مسئله ی مواد مخدر واعتیاد در ایران یک مسئله خیلی بغرنجو مهمیه،چی باید به این جوونا گفت ؟.. شمایی که با اون موزیک تصور کن دنیا رو میخوای نجات بدی به نظرت چطور میتونیم این جوونارو نجات بدیم ؟
- نمیدونم... در این موارد با دوست عزیز و خوبم داریوش صحبت خیلی زیادکرده،همه میدونن چیه داستان و چیکار نباید بکنن.من اگه بخوام صحبت کنم که نمیتونم تکنیکال صحبت بکنم چون بلد نیستم مسئله رو.میشه یه صحبتو پرداخته اجتماعی بهش کرد که اونم فکر میکنم که نکنیم بهتره
با یه ترانه شاید در یک روز به کمک این جوونا بریم
- شاید
به خصوص انتظار از جامعه ی هنری فکر میکنم زیاده و بخصوص در این شرایط شاید تاثیر زیادی هم میذاره
-خیلی زیاد،خیلی زیاد،میدونم
صدایی به این دلنشینی،ترانه سرایی به این موفقی،آهنگسازی به این موفقی شاید بهتر شنوایی داشته باشن
- سعی میکنم که شایستگیشو داشته باشم ولی میدونم که تعداد زیاده و میدونم که ارتباطم خیلی عالیه با همدیگه.
با او حکایتی دگراین دل ما به سر کند،شب سیاه قصه را صدای او سحر کند. با سیاوش قمیشی هستیمو صدای خوبشوخاطرات قشنگش و افتخاری که به ما دادنو میزبانشون بودیم
- مرسی
سپاس فراوان...
این خبر اختصاصی سیاوش قمیشی.نت بوده
این آلبوم کار مشتر ک بانو گوگوش و مهرداد آسمانی است.
شناسنامه آلبوم
شک می کنم
ترانه : شهیار قنبری / آهنگ : مهرداد آسمانی / تنظیم : اندی جی / صدا : گوگوش
جنگل شش و هشت
ترانه : شهیار قنبری / آهنگ : مهرداد آسمانی / تنظیم : اندی جی / صدا : مهرداد آسماین
مِدلی بین المللی
تنظیم : اندی جی / صدا : گوگوش
بوسه های پیاده رو
ترانه : شهیار قنبری / آهنگ : مهرداد آسمانی / تنظیم : اندی جی / صدا : مهرداد آسمانی
مِدلی همصدا
ترانه ها : ایرج جنتی عطایی و اردلان سرفراز / آهنگ ها : واروژان و حسن شماعی زاده
تنظیم : اندی جی / صدا : گوگوش
هفته ی سپید و سیاه
ترانه : شهیار قنبری / آهنگ : مهرداد آسمانی / تنظیم : اندی جی / صدا : مهرداد آسمانی
شبِ سپید
ترانه : شهیار قنبری / آهنگ : مهرداد آسمانی / تنظیم : اندی جی / صدا : گوگوش
کوچه ی لُخت
ترانه : شهیار قنبری / آهنگ : مهرداد آسمانی / تنظیم : اندی جی / صدا : مهرداد اسمانی
ریمیکس طلاق
ترانه : اردلان سرفراز / آهنگ : منوچهر چشم آذر / تنظیم : اندی جی و دی جی ادی
مِدلی نیلوفر آبی
ترانه ها : مسعود فردمنش ، محمد صالح علا و زویا زاکاریان
آهنگ ساز : مهرداد آسمانی / تنظیم : اندی جی / صدا : مهرداد آسمانی
نوازنده گان موسیقی آلبوم «شب سپید» عبارتند از :
Keyboards : Andy G
Drums : David Haddad
Percussion : Iraj Lashkari
Persian Hand Drum : Ali Tavallali
Arabic Hand Drum : Amir Sofi
Bass Guitar : Vik Momjian
Acoustic & electric Guitars : Marcelo Caceres
Tar & Oud : Suren Eustache
Flute : Pedro
Horn Section : Mike Nelson , Larry Williams , Eric Jorgensen . John Grab
Recorded by Rafik Tsaturian @ real Sound Studio
Mixed by : Vachik Aghaniants
Mastered by Mike Lazer
Produced by Mehrdad Asemani
Executive Producer : Googoosh & Mehrdad Asemani
Company
MZM Records
Century Records
Special Thanks To Mehran Abde Shah - IPN TV
Design : Siros Kerdouni
Blue Art
Asemani Productions
همه ی موسیقی این آلبوم به شکل زنده اجرا و ضبط شده است.
یک دفترچه ی عکس همراه آلبوم «شب سپید» است که همه ی
عکس های این دفترچه ، کار «سعید نوشین فر» است.
آلبوم کاورهای متعددی داشت که همه رو نذاشتم خواستید بگید میذارم.
با تشکر از سایت حرف
اگه یادتون باشه تو وبلاگ قبلی خبر از پخش کلیپ جدید افشین و زمان ریلیز آلبوم ایشون داده بودیم . آلبوم ایشون هم منتشر شد.
در این آلبوم افشین به غیر از همخوانی با برادرش امیر علی از دو رپر ایرانی به نامهای امیر تتلو و حسین تهی استفاده کرد .این آلبوم با ۱۳ ترک ریلیز شد. از نکات جالب آلبوم به ترانه دارم میرم اشاره کرد که توسط افشین شکری ،حدود ۲ ماه قبل در آلبوم عطر شبو اجرا شده بود البته با ملودی و تنظیم دیگر. در کل این آلبوم نشان داد خواننده جوان و خوش ذوق ،افشین مسیر پیشرفت را آلبوم به آلبوم با شتاب بیشتری در حال پیمودن است
این جوابیه شادمهر عقیلی است در باره اتفاقات رخ داده از زبان مدیرت سایت رسمی
-------------------------------------------------------------
ضمن عرض سلام به همه ی هواداران شادمهر و تبریک سال نو .. همچنین پوزش به خاطر دیر بالا اومدن طرح جدید سایت و همچنین بی خبر موندن در زمینه ی این آهنگ های جدید که بیرون اومده که البته از دست من هم خارج بود و شادمهر مدتی در کنسرت ها بود و بعد از اون هم در دسترس نبود ولی ساعاتی پیش شادمهر طی تماسی آخرین خبرها رو به دست ما رسوند که در زیر عین حرف های شادمهر از نظرتون میگذره :
-- این آهنگ ها ( تن تو، یه کاری کن، بیا ) میکس نشده بود و من از این آهنگ ها فقط یک یا دوتاش رو می خواستم برای قرار دادن در آلبوم جدیدم استفاده کنم، اما متاسفانه آهنگ ها لو رفت و روی اینترنت پخش شد. اما بقیه ی آهنگ هام رو تازه می خوام بخونم و امیدوارم خوب بشه و مورد توجه هوادارا قرار بگیره و در تدارک ضبط اون ها بر روی CD هستم که به زودی به بازار بیاد.
همچنین شادمهر در باره ی این جریان که آهنگ هاش روی اینترنت لو رفته گفت :
-- از نظر من هیچ اشکال نداره، برای من مهم اینه که آهنگ هام شنیده بشه توسط مردم. در این زمان خواننده ها از آلبوم هاشون پولی نمی سازن. فقط بعضی ها دوست دارن که بخونن.
همچنین شادمهر جریان قرار گرفتن آهنگ ها در سایت iTunes رو رد کرد و گفت که هیچ کدام از آهنگ ها از طرف من قرار داده نشده و از خرید آهنگ ها از این سایت هیچ سودی به من بر نمی گرده. به زودی و بعد از ضبط ترانه های جدیدم آلبومم رو روی CD بیرون خواهم داد. همچنین طبق گفته ی شادمهر، ترانه های مشکوک، بغضَ، سبب و رسیدی هم به دلیل این که روی اینترنت لو رفتن در آلبوم جدید قرار نخواهند گرفت و آلبوم جدید شامل ترانه های کاملا جدیدی خواهد بود که شادمهر شروع به کار روی اون ها کرده.
خبرهای بعدی در مورد آلبوم جدید شادمهر که با نام جدیدی بیرون خواهد اومد با نزدیک تر شدن به زمان ریلیز از طرف شادمهر و توسط ما اعلام خواهد شد
در پایان تشکر می کنم از صبر شما هواداران عزیز در این بیست و چند روز اخیر و پوزش به خاطر این اطلاع رسانی دیر هنگام که از عهده ی ما هم خارج بود.
_________________
عکسهای کنسرت شادمهر در فرانکفورت
لینک عکسها
منبع : سایت رسمی شادمهر
--------------------------------------------------------
لینک جامع کامل تر کنسرت آرنا اوبرهازن سال ۲۰۰۸
این یکی منبعش وبلاگ سبب
از لحاظ برگزاری کنسرت، 1386 سال کم نظیر و پر رونقی بود ولی از لحاظ انتشار آلبوم های جدید، سال ناکامی صنعت پاپ به حساب می آمد. خشکسالی در تمام دوازده ماه نوید از رکود سبک پاپ می داد. با وجود نسل جدیدی از آهنگ سازان و خوانندگان جوان و با استعداد، این افت، بلا تکلیفی و ناکامی سؤال برانگیز است. بسیاری این کم رونقی را به مشکلات اقتصادی نشر موسیقی در ایران ربط می دهند ولی گیر و دار دریافت مجوز از وزارت ارشاد نیز مزید بر علت است. صدها آلبوم پاپ مدت هاست در صف دریافت مجوز بلا تکلیف مانده اند...
موسیقی پاپ و انواع آن - پرطرفدارترین نوع موسیقی در ایران - ازمیانه های سال ۸۴ با رکود مواجه شد. در تمامی سال ۸۵ نیز این افت، بلا تکلیفی، و کمبود انتشار آلبوم ادامه داشت و کمتر گروه شناخته شده موسیقی پاپ توانست در این سال توفیق برگزاری کنسرتی را داشته باشد. مشکلات گوناگون برای فعالیت مجاز گروههای موسیقی جوان پسند سبب شد تا خیلی از آنها برای عرضه آثار خود به فعالیتهای زیرزمینی و نیز عرضه اینترنتی تولیدات خود بیاندیشند.
..............................
ار طرف دیگر اجراها و تولید آلبوم های موسیقی پاپ بیشتر از گذشته محدود شد و چندین کنسرت موسیقی پاپ در تهران به دلیل لغو مجوزها برگزار نشدند. اما با این حال وزارت ارشاد تصمیم گرفت بخش جدیدی به جشنواره موسیقی فجر سال 1386 اضافه کند که همان حضور گروه های پاپ بود.
محمد حسین صفارهرندی، وزیر ارشاد، حضور این موسیقی در جشنواره فجر را جسارتی جدید توصیف کرد و به ایسنا گفت: "از اول حضور در این مسند، بیان کرده بودم که با هیچ ژانر خاص موسیقی مشکلی ندارم و نمیتوان در مورد یک ژانر حکم کلی صادر کرد. در همین موسیقی پاپ نمونههایی وجود دارد که موسیقی فاخر و ارزشمند محسوب میشود و در مقابل، ممکن است در موسیقی سنتی به نمونههایی برخوریم که مبتذل باشد، البته فرض بر این است که موسیقی سنتی ما بیشتر از بقیه گونهها ترویج شود."
وزیر ارشاد اضافه کرد "وقتی موسیقی پاپ بیقاعده و افسارگسیخته باشد، همان میشود که همه آن را مبتذل میدانند و استادان موسیقی نیز مخالف آن هستند، ولی با شرایط فعلی استادان موسیقی هم میگویند که قاعدهمندتر کردن موسیقی پاپ بهتر است." و موسیقی پاپ بدین سان محدود شد. هزاران تولید موسیقی در این ژانر سال هااست در آرشیو های این وزارتخانه خاک می خورند و امکان انتشار مجاز را بدست نیاوردند.
تابستان سال 1386 برای اهل موسیقی به واسطه برگزاری کنسرتهای متعدد و البته موفق، نویدبخش فصلی تازه در موسیقی و ارائه اجراهایی متفاوت از گذشته بود. گروهی از بزرگ ترین و محبوب ترین چهره های موسیقی ایران در سال 1386 کنسرت های موفقی برگزار کردند.تابستان گذشته با برگزاری کنسرت محمدرضا لطفی در کاخ نیاوران و جشنواره موسیقی بانوان در تالار وحدت آغاز شد و با کنسرت محمدرضا شجریان ، کامکارها و چندین برنامه ارزشمند دیگر در تالار وزارت کشور ادامه یافت. عده زیادی سال 1386 را سال موسیقی نامیدند و گروهی دیگر به آن لفب سال کنسرت های بزرک دادند. کنسرت حسین علیزاده و گروه هم آویان از رویدادهای مهم حوزه موسیقی ایرانی بود. علیزاده به عنوان یک موسیقیدان نوآور توانسته راه های نوینی را در موسیقی ایرانی بگشاید.
با همین دیدگان اشک آلود،
از همین روزن گشوده به دود،
به پرستو، به گل، به سبزه درود،
به شکوفه، به صبحدم، به نسیم، به بهاری که می رسد از راه،
چند روز دگر به ساز و سرود...فریدون مشیری
با همین جمله ها بود که کنسرت «حسین علیزاده» و گروهش(هم آوایان) در تابستان ۸۶ به پایان رسید.
کنسرت ها در پاییز با چند اجرای متنوع دیگر ادامه یافت. جشنواره موسیقی فجر مهمترین رویداد موسیقایی در طول سال های اخیر در ایران محسوب می شود. جشنواره برای اولین بار موسیقی پاپ را به برنامه خود افزود و اجرای زنده آریان و احسان خواجه امیری با استقبال کم سابقه یی روبرو شد. کنسرت های خواننده محبوب محمد اصفهانی نیز با موفقیت و شادی و هیجان برگزار شد.
کنسرتهای میلیون تومانی در موسیقی هنری ایران پدیده نوظهوری بود; تالارهای چند هزار نفری، بلیتهای چند ده هزار تومانی و استقبال غیرمنتظره مردم، همه نشان از یک موقعیت استثنایی برای دست اندر کاران موسیقی ایران داشت. ظرفیت بالای جذب مخاطب در شرایط امروز موسیقی ایران می تواند کمبود جذب در آمد در سایر موارد مانند کپی رایت یا عدم وجود نظام حرفه ای برای توزیع محصولات را تا حدودی جبران کند.
موسیقی پاپ و راک در ایران بعد از انقلاب اسلامی نوپا است. تا چند سال پیش که ارائهی آهنگهای پاپ در ایران مجاز نبود این کمبود را محصولات خارج و عمدتا آن چه که موسیقی لسآنجلسی خوانده میشود جبران میکرد. پس از رفع محدویتهایی که برای اجرا و ارائه موسیقی پاپ در ایران وجود داشت، بازار بدلهای خوانندگان لسآنجلسی در ایران فراوان شد. اما بزودی گروهی متوجه شدند که از خوانندگان لسآنجلسی چیزی کم ندارند، پس تقلید لازم نیست و میتوان مستقل دست به تولید زد. بعضی اشعار، موسیقی و کیفیت تولید استودیویی ترانه های جوانان ایرانی که نسبت به رقیبان برون مرزیشان از کمترین امکانات برخوردارند، چند سرو گردن بالاتر رفت. جوانان ایرانی بارها و بارها ثابت کردهاند که در هر زمینه که اراده کنند با استعدادترین هستند.
در ده دوازده سال گذشته نسل جدیدی از آهنگسازان و خوانندگان به مردم معرفی شدند، خشایار اعتمادی، علیرضا عصار، محمد اصفهانی با استفاده از نیروی تاثیر تلویزیون به شهرت رسیدند، شادمهر عقیلی، آریان، بنیامین، احسان خواجه امیری و .... بافروش های چند میلیونی سی دی و کاست استاندارد های جدیدی بوجود آوردند.در زمان ریاست جمهوری خاتمی آزادی های جدیدی به هنرمندان پاپ ایرانی داده شد و یک صنعت جدید برای تولید و توزیع شکل گرفت. شرکت های نشر موسیقی، از جمله ترانه شرقی و ایران گام نقش مهمی در این تحولات بازی کردند. برای اولین بار نوازندگان زن توانستند در گروه هایی چون آریان در کنار آقایان به فعالیت بپردازند و در سالهای اخیر آلبوم های پاپ از بنیامین، محسن نامجو و احسان خواجه امیری با فروش زیاد ، رکورد های جدیدی از خود به جا گذاشتند. نسل جدیدی از مبعود جوانان بوجود آمد و خوانندگان جوانی مانند مجیداخشابی، رضا صادقی، مهدی مقدم، رضا یزدانی، فریدون آسرایی، حامی، سیروان، مانی رهنما، مرحوم ناصر عبداللهی، مهران احراری، بینش پژوه، گروه هفت، واران، هومن سزاوار، بهنام، حمید عسگری، سعید شهروز و... آلبوم های محبوب و پرفروشی به بازار دادند و مورد تحسین طرفداران قرار گرفتند. در پشت پرده تنظیم کنندگانی مانند بهروز صفاریان، سیروان و ...نقش مهمی در پرورش و خلق آثار بیاد ماندنی پاپ بازی کردند.
از لحاظ برگزاری کنسرت 1386 سال کم نظیری بود ولی از لحاظ انتشار آلبوم های جدید پاپ، خشکسالی در تمام دوازده ماه نوید از رکود سبک پاپ می داد. باوجود این که این امر تا حدودی باعث حذف ابتذال از تولیدات موسیقی ایران شد، ولی برای جوانان خوش نیامد و آنها بار دیگر به تهیه سی دی های تولید آمریکا روی آوردند. صدها سایت اینترنتی که بدون احترام به قوانین کپی رایت و بدون رعایت حق هنرمندان، آهنگ ها را برای دانلود روی اینترنت قرار میدادند، فیلتر شدند. معروف ترین آن ها سایت "ایران سانگ" یا "ایران ترانه" بود که موقعیت خود را بعنوان یک سایت پر بیننده از دست داد.
اتفاق دیگری نیز باعث تداوم رکود موسیقی پاپ شد: سه عضو شورای شعر و ترانه وزارت ارشاد اسلامی با انتشار نامه یی سرگشاده ضمن انتقاد از سیاست های مهمترین نهاد فرهنگی کشور در حوزه موسیقی کناره گیری خود را از حضور در این شورا اعلام کردند. عبدالجبار کاکایی، محمدعلی بهمنی و اهورا ایمان با انتشار نامه یی که در آن نظرات قابل توجهی در زمینه مدیریت عرصه موسیقی کشور مطرح شده بود از حضور در این شورا استعفا دادند. موضوع اعتراض و احتمال کناره گیری این افراد با توجه به مشکلات و حساسیت های حوزه موسیقی پاپ برای مدت زیادی مطرح بود، اما کسی انتظار نداشت این استعفا با انتشار چنین نامه یی همراه باشد.
برگزاری نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران در جهت معرفی محصولات موسیقایی از مهمترین دستاوردهای فرهنگی در جهت اعتلای هنر موسیقی در سال ۸۶ بود. برای اولین بار بیش از ۷۰ ناشر، موسسه، نشریه و آموزشگاه موسیقی گرد هم آمدند و فضایی بسیار پویا و شاد و به دور از غرض ورزی های شایع در این صنف به وجود آوردند که با استقبال خوب مردم و استادان موسیقی روبرو شد. در این نخستین نشست گروهی صنعت موسیقی کشور، موسیقیدانان ایرانی از هر رشته و هر طیفی، از اساتید موسیقی کلاسیک ایرانی گرفته تا موزیسینهای پاپ، در این نمایشگاه حضور پیدا کردند تا بر لزوم مقابله با کپی غیرمجاز تاکید، و حمایت خود را از اقتصاد هنر اعلام کنند. این نمایشگاه که پذیرای بسیاری از چهره های حوزه موسیقی بود، توسط بسیاری از آهنگسازان، نوازندگان، کارآموزان و دانشجویان و حتی فروشندگان لوازم موسیقی مورد بازدید قرار گرفت. فعالان عرصه موسیقی مانند ناشران موسیقی، فروشندگان لوازم موسیقی و تولیدکنندگان آثار موسیقایی در قالب غرفه هایی حضور داشتند. ضمن اینکه هر شب نیز کنسرت های موسیقی در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد.
موسیقی زیر زمینی در سال 1386 تیتر های بسیاری از نشریات چاپی و مجلات اینترنتی را به خود اختصاص داد. علاوه بر همایشی که در این مورد در دانشگاه تهران برگزار شد موسیقی زیر زمینی بار دیگر توجه مقامات دولتی مانند وزارت ارشاد را به خود جلب کرد. تا چندی پیش فعالیت گروههای رپ زیرزمینی جریان خاصی را به دنبال نداشت و تعداد این گروهها بسیار کم بود و فعالیتشان نسبت به گروههای زیرزمینی راک ناچیز بود اما در دو سال اخیر شاهد بیشتر شدن علاقهمندان به این سبک بودیم . مدیرشورای نظارت و ارزشیابی موسیقی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : شمار زیادی خواننده غیرمجاز رپ در کشور شناسایی شد. "محمد دشتگلی" در حاشیه پنجمین گردهمایی هنرمندان تئاتر دفاع مقدش کشور در رامسر در گفت و گو با ایرنا افزود : این گونه موسیقی به خودی خود مشکلی ندارد ولی به دلیل استفاده خوانندهها از الفاظ زشت و مستهجن غیرمجاز شناخته شده است . وی اظهار داشت: این نوع موسیقی موجب نشر نوعی اخلاق ناپسند در جامعه میشود در حالی که موسیقی، هنر متعالی و مقدسی است.
طبق هماهنگی با اداره اماکن نیروی انتظامی، استودیو- های غیرمجاز که در زمینه تولید این نوع آثار فعالیت دارند، پلمپ و با خوانندههای این نوع موسیقی نیز برخورد شد.
پرفروش ترین آلبوم های پاپ در سال 1386 : احسان خواحه امیری با "سلام آخر" عنوان پرفروش ترین آلبوم سال 1386 را بدست آورد. این خواننده جوان برای آلبوم "سلام آخر" وقت بسیاری صرف کرده و فضای متفاوت و جدیدی را تجربه کرده است . آهنگ ها ساخته ی احسان خواجه امیری، علیرضا کهن دیری، پدرام کشتکار و ترانه های دکتر افشین یداللهی و اهورا ایمان در کنار صدای گرم احسان خواجه امیری، یک کار ماندگار را به علاقمندان تقدیم کرده است.
محسن نامجو از معروف ترین هنرمندان زیر زمینی سالهای گذشته، از زیر رو آمد و آلبوم "ترنج" او جزو پرفروش ترین آلبوم مجاز سال شد. درباره نامجو در مجله آهنگ سرا مقالات مختلفی نوشته شده، کافی است نام او را جستجو کنید. ولی دیگر سوپر استار موسیقی زیر زمینی ایران "محسن چاووشی" مورد لطف ارشاد قرار نگرفت و نتوانست برای سنتوری یا سایر آلبوم های خود مجوز بگیرد.
آلبوم حامی "فقط نگاه می کنم" که سومین آلبوم پرفروش پاپ سال گذشته بود نام هنرمندان زیادی از نوازندگان، آهنگسازان و تنظیم کنندگان را در خود جای داده است، از میان این نام ها می توان به آهنگسازان و تنظیم کنندگانی چون ناصر چشم آذر و بامداد بیات، نوازندگان برتری مانند استاد بزرگ پیانوی ایران استاد آندره آرزومائیان، مازیار ظهیرالدینی از اعضای برجسته ی گروه زهی پارسیان، نوازنده ی برجسته ی تار آیدین احمدی نژاد، رضا تاجبخش و تعداد کثیری از نوازندگان چیره دست ایران اشاره کرد.
رضا یزدانی همان خواننده پاپ - راک است که اگر فیلم سینمایی «حکم»، یا «رئیس» ساخته «مسعود کیمیایی» را دیده باشید، حتماً صدایش را شنیده اید. یزدانی در «هیس» سبک موسیقی پاپ - راک با ترانه های انتقادی- اجتماعی یغما گلرویی که با مایه های اعتراض به «سرمایه داری»، ارایه می کند.
حمید عسکری خواننده پاپ که با آلبوم "کما"مقام ششم را بدست آورد در مصاحبه یی گفت: موسیقی پاپ در ایران مثل طفل سرراهی می ماند که هر کس رد می شود یک لگد به این طفل می زند!
نویسنده : سپهر آذری
ادامه مطلب ...آلبوم تابستون میاد احتمالا از طپش ریکوردز میاداکثر این آهنگها تنظیمشون فرق کرده حتی اونایی که کلیپشونو قبلا دیدیم بیشتر نزدیک به کارای داخل همچنین شادمهر تو کنسرت اوبرهازن گل کاشت با اینکه آخرین نفر بودولی در پایان کنسرت با معرفی شادمهر عقیلی به عنوان کسی که 16 ساز رو میزنه جو خاصی حاکم شد و در حالی که حدود 7 ساعت از شروع برنامه می گذشت و تمامی حاضرین در کنسرت از راه های دور آمده بودند شادمهر مورد تشویق زیادی قرار گرفت مخصوصآ بعد اجرای سبب که سالن در حال انفجار بود !! و آهنگهای سبب , مشکوک, بی تو , باور و خیالی نیست رو اجرا کرده.. که من تا الان اجرای بی تو و محال وسبب دیدم.
لینک کنسرت آرنا اوبرهازن امسال ۱۳۸۷
--------------------------------------------------------------------------------------
اجرای بی نظیر آهنگ مسافر و آدم فروش در "آرنا ابر هازن" رو که از شبکه tv persia پخش شد و واقعا بی نظیر بود رو با کیفیت بسیار عالی برای دریافت قرار دادم .. لازم به ذکر هست که با کیفیت ترین کنسرت موجود از شادمهر تا به امروز هستش و با توجه با اینکه این شبکه از آلمان پخش میشه کنسرت های ابر هازن کیفیت بسیار بالایی دارن البته توجه داشته باشید این مال عید ۸۵ یعنی ۲ سال پیش
دریافت اجرای شادمهر در آرنا از سرور سایت با لینک مستقیم :
-- دریافت اجرای مسافر :
-- Download - Mosafer
-- دریافت اجرای آدم فروش :
-- Download - Adam Foroush
-- پسورد فایل های زیپ :
-- shadmehr.us
منبع سایت رسمی شادمهر